måndag 8 februari 2010

Tuff helg med glädje och sorg

I fredags när jag kom hem från jobbet kände jag mig totalt slut och förkyld. Ville bara koppla av i soffan och gå och lägga mig tidigt då jag skulle upp vid sju på lördagen för att ägna dagen åt årsmöte med Biodlarna borta i Gevåg (8-9 mil bort).
Då sätter grannen på bottenvåningen på sin stereo och till min stora besvikelse så ska dom ha fest...och inte bara förfest. Jag som bor på tredje våningen var tvungen att ta del av deras dåliga musiksmak och inte gick det lätt att somna tidigt då inte! Lägenheten som ligger i mellan oss står för närvarande tom så kanske fungerade den som en resonanslåda...
Vi var fem från distriktets styrelse som satte oss i en bil på lördag morgon och for iväg till Gevågs bystuga. Den låg fint och vi möttes av gott fika som två rara kvinnor ordnat fram. Samma kvinnor servade oss under dagen sedan med hemlagad soppa och mer fika.
Det var ett bra möte och bra diskussioner.
Väl hemma vid halv sex var det bara att packa ihop väskan och fara åt andra hållet - Undersåker c:a åtta mil väster om Östersund, där kören befann sig för en intensiv övningshelg.
Egentligen borde jag stannat hemma då jag fått feber och mådde inget vidare. Men att "banga" ur för sjukdom är inget jag gör lätt...dumt nog.
Tänkte dock sköta mig och gå och lägga mig hyfsat tidigt... Men god mat och festglatt sällskap som bjöd på vin gjorde kvällen både sen och snurrig. Många personliga öden utbyttes och det var känslosamt men trevligt. Dagen efter var dock inget vidare. Upp strax innan åtta och sedan sjöng vi fram till två. Därefter städade vi ihop och for hem. Fick nyheter från en kompis som berättade att hennes kille varit med om en olycka i en skotertävling och brutit lårbenshalsen och låg nu och väntade på operation.
Fick även nyheterna om att två svenskar dödats i Afghanistan varav den ena var en fd kollega från F4. Inte nog med detta får vi nyheterna att en ung kille omkommit i en skoterolycka i Åkersjön...
Tänk vad livet är föränderligt!
Idag var jag tvungen att lyssna på min kropp som faktiskt är sjuk. Febern har inte gått ner och jag är ordentligt förkyld. Så idag är jag hemma. Grannen som ännu inte har flyttat in våningen under har en badrumsrenovering som pågår...jobbiga ljud!!!! Men, det går ju över, små problem!
Väntar hem Filip idag och det känns bara bra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar