onsdag 10 februari 2010

Klappar mig (motvilligt) på huvudet

Blir hemma även idag. Jag har ju gett mig själv löftet att ta bättre hand om mig själv och i det ingår att tillåta kroppen vila när den är sjuk och febern var inte helt borta i morse.
Konstigt bara vad gamla mönster kan sitta hårt. Får dåligt samvete när jag avstår från plikt och måsten för att jag är sjuk. Känner mig som en simulant... Med förnuftet kan jag ju förstå att det inte är så!
Så även idag kan jag se ut genom vardagsrumsfönstret och förfasas över byggjobbarna som vandrar omkring på taket på huset bredvid, utan livlinor. Trevåningshus är ganska höga och så här års hala...huga, hoppas de rör sig försiktigt och medvetet!
Vi håller ju på att byta fönster samt tilläggsisolerar vindarna i bostadsrättsföreningen. I samband med detta upptäcktes vattenskador i taken och det är det dom nu åtgärdar när de ändå är på plats. Obehagliga kostnader som föreningen inte räknat med, tur att föreningen har god ekonomi.
Solen skiner utanför idag, klart och kallt. -19 grader var det i morse när jag skjutsade Filip till skolan. Hoppas verkligen inte att det är ihållande! Är ganska trött på bitande kyla som tvingar en inomhus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar